søndag den 18. maj 2014

Puder på bestilling

Måske jeg skal starte med at tage imod komplimenter for mit kreative gen.... En kollega har nemlig spurgt om jeg vil sy betræk til puderne på børnenes værelse og inden jeg fik set mig om var det også puder til deres stue.

Jeg tror nok på mig selv til at sy puder for andre, men tøj er jeg ikke god nok til endnu. 

Så der blev kigget i kataloget og stof, og så blev der bestilt hjem... og nogen ventetid.

Først blev det en betræk til drengen. Marine blå med hvide stjerne og neon pipinbånd

Et magen til for pigen, bare pink og med lilla skinnende pipinbånd 

Sommerfugle betrækket er også til pigen, men puderne er større end betræk så har syet sommerfugle mønstret oven på rosa farvet betræk og med jadegrøn pipinbånd

I stuen vil de gerne have en blanding af forskellige puder, men i samme farve skema, så først to puder med strikke forside (købt strikket) og fast bagside. 


Så en kæmpe petroleums farvet pude med neon koral stjerne og grå pipinbånd 

Dernæst en stribet pude med grå pipinbånd 

Sidst men ikke mindst en patchwork pude med 3 farver, både på forside og bagsiders pipinbånd. Spændende at få farverne til at passe i mønstret og arbejde med flere stykker stof og få det til at passe sammen i sidste ende

Har været en stor opgave og en kæmpe oplevelse at sy for en anden.

Til slut blev det til et par opbevaringsposer af rest stof til pigen - til alle hendes barbie dimser

Så en uge og weekend fyldt med syning til andre.... nu skal jeg videre med projekter til mig selv 😄

Ingen kommentarer:

Send en kommentar